İlk kumar 2003 yılında hiç beklemediğimiz bir anda gelmiş ve bomba etkisi yaratmıştı. programcı Infinity Ward, gayet tecrübeli elemanlardan oluşuyordu. esasen kendilerini Medal of Honor kadar bir seriyle kanıtlamışlardı, fakat yaptıkları yeni dubara MOHAAı birlikte geride bırakmıştı. Call of Dutye dikkatimizi çeken ilk madde uğraşma atmosferinin bire bir olarak oyuna yansıtılmış olmasıydı. Başımızın üstüden güzeşte kurşunların çıkardığı uç bozucu sesler, yanımızda tekerlek tekerlek sakıt arkadaşlarımız ve bir zaman ilerimizde patlayan bombanın kulaklarımızda mahsus uğultusu. Bu kadar eksiksiz ve müstehap bir oyuna lacerem bir munzam paket gelecekti ki, zaten güdük bir müddet sonra COD ilişik paket; United Offensive geldi. İyileştirilen grafikler, yeni bölümler, sıcak ve şümullü çatışmaları ile şanlı bir zevkle oynatmıştı kendini bize. âlem serinin devamı müstakbel mi diyerek birbirine sorarken, Activision ikinci oyunun yapımına başlandığı haberini verdi. tabi buna en öte sevinenler serinin yaklaşan takipçileriydi. Beklediğimiz an geldi, geniş uzun sürmeyen bir bekleyişin ardından Call of Duty 2 piyasaya çıktı.
Incoming !
Call of Duty 2e ilk oyunda olduğu kabil ufak bir temrin bölümü ile başlıyoruz. Karşımıza konulmuş nesneleri vurup azıcık ilerledikten sonra, baskı bombası vira etmek şartıyla elimizi kasaya atıyoruz, fakat kasalardan yabancı bombası alegori patatesler çıkıyor. Bizimle yanında olan silah arkadaşlarımız da buna şaşırıyor ama komutanımız koçaklama bir zamanlar tedbirli olup, boşa gereç harcamamak lazım diyor ve biz bile özge göreve geçiyoruz. Oyunda görevlerimizin yerini gene sol madun köşedeki pusulamızın yardımı ile buluyoruz. Görevler ekseriya sıra tabanlı ilerliyor ancak, ana fariza içinde aldığımız cephe görevlerin hangisini ilk önce yapacağımız bize kalmış, bu da bir nevi serbestlik yaratmış oyunda. Call Of Duty 2e olta süresince bize başka leşker arkadaşlarımız zevcelik ediyor, ancak aksiyonun başlaması için bizim davranış etmemiz gerekli, oyunda peşinen hazırlanan sahnelerde bu kendini hakkıyla belirli ediyor. söz gelişi bir bölümde kalın kızdırma altında kalıyoruz, zümre arkadaşlarımız dahil âlem bombalardan ve kurşunlardan sığınmak için kafalarını deve küskünlük misali toprağa sokmuş durumda. basıcı biz hakeza tırı vırı durmuyor ve hemen ilerlemeye başlıyoruz, üzerimize isabet eden kurşunlarla az buçuk hasar alıyoruz, tam üstümüzdeki yumruk sıkı arttığı anda, bir tank tam yanımızda duran duvarı kırıp yürek dalıyor ve etrafı düşmanlardan temizleye başlıyor. fakat yukarıda dediğim gibi; biz on paralık ilerlemesek, o tankın geleceği ve bizimde oradan kurtulacağımız yok.
1941 ve 1945 devran aralığını bap kayran oyunda Rus, İngiliz ve amerikan bezi kuvvetleri ile Rusya, Mısır, Libya, Tunus ve Fransaa çarpışıyoruz. Oyundaki çatışmalar ekseri kısık geçiyor, bizden ya bir yeri savunmamız ya da bir bölgeyi ele geçirmemiz isteniyor ki, bunlarda şu denli çarpık çurpuk görevler değil. Düşmanlarımız oldukça devimsel aksiyon ediyor, belirledikleri stratejiye bakarak dizilip müdafaaname ya da duruma nazaran atağa geçebiliyor. ayrıca sizin attığınız bombayı bir hızla size geri fırlatabiliyor, bombayı mazi atamayacağını anlayınca ise bulundukları yerden hızla uzaklaşabiliyorlar, yayımcı bu da onların yapmacık zeka bakımından yeterince âlâ olduğunu gösteriyor. Düşmanlarımızın önlerinde mevcut her şeyi dulda olarak kullanıp, bize hasar vermelerinde üstlerine yok. özellikle ki gösterişli makineli tüfek tüfekleri ellerine aldıklarında demeyin keyiflerine! sakın yanılmayın, suni zeka yalnızca elinde silah olduğunda değil elinde silah olmadığında da çok uz teamül çıkarıyor. Düşman, tabancasının dipçiği ile dü üç darbede bizi aymaz avlayabiliyor. Bu durumu illa yakın çatışmalarda görebilirsiniz.
Sağlık Paketi Koymayı Unutmuşlar
Oyunda dikkatimi bir özellik çekti. İlk oyunun bilakis COD2e sağlığımız azaldığında (COD 2e dirlik durumumuzu gösteren bir bar yok!) etrafta ilk saye paketleri aramıyoruz. antagonist aracılığıyla oylumlu hasara uğratılmışsak, ilk olarak gönül atışlarımız hızlanıyor ve gözlerimiz kanlanıyor. Buna karşın çatışmaya devam edersek, sonumuz sert iyi olmuyor, ancak sağlığımızın azaldığı anda, bulunduğumuz yerde bunca az bir müddet beklediğimizde, yürek atışlarımız ve dem alış verişimiz önceki haline dönüyor ve aksiyona devam edebiliyoruz. Bu olayı daha evvel Brothers In Armsa görmüştük. COD 2e bile olması gayet dobra olmuş. Kurşunlar başımızın üstünden teğet geçerken, kalkıp etrafta esenlik paketi yoklamak iyi düzgün olmasa gerek.
Ben ve Silah Arkadaşlarım
Yazının başında desise süresince bize cihaz arkadaşlarımızın zevcelik ettiğini söylemiştim ancak bir noktaya dikkatinizi tasrif etmek istiyorum. İlk oyunun aksine COD 2e ekip arkadaşlarımız fena daha canlı ve bize aşkın henüz çokça yararları var. Bir bölgeyi ele teşyi etmek istediğimizde bunca görklü bir şekilde print ateşi açabiliyor, kurşunumuz bittiği anda yanımızda belirip, düşmanlarımızı yere serebiliyorlar. yağı sentetik zekası ne denli iyiyse, trup arkadaşlarımız da o derece iyi. Yani meydanda dişe diş, kana soy bir mücadele var ki, bu da oyunu fena zevkli bir hale getiriyor. Oyunda, zarfında bulunduğunuz eylem nedeni ile gaza gelip trup arkadaşlarınızı sürmek sızı iyi üzebilir, zira bu noktada kumar sona erip en son saveen başlıyor. Bunun beş altı hat bozucu olduğunu yağdırmak gerek ancak Friendly Firen engelsiz olması oyundaki gerçekçiliği arttıran bir etmen. Yapımda kullandığımız silahlardan en beğendiğim Sniper oldu. Sniper elimize aldığımızda, Shift tuşuna basıp nefesimizi tutuyor ve düşmanımızı mebzul tatlıca bir şekilde öldürüyoruz! Bu arada oyundaki save sistemi de değişmiş. ilk oyunda ve ilave pakette olduğu kadar istediğimiz yerde save alamıyoruz. Onun yerine Checkpoint sistemi getirilmiş, bir bölümü tamamlandığınızda ister Resume Game diyebilir, isterseniz bile Mission Select bölümünden karıştırmak istediğiniz yeri seçebilirsiniz.
Alarm Alarm!
Biraz da oyunun atmosferinden bahsedelim. Yazıda açıklık mesafe belirttiğim üzere eylem dur durak bilmiyor, durmadan bir çatışma halindesiniz ancak bu ızdırap hiç sıkmayacak şekilde hazırlanmış. Oyunun en zevkli bölümlerinden biri olan D-day oynadığınızda ise ne düşünmek istediğimi mebzul yavuz anlayacaksınız. Askerleri taşıyan su aracının zarfında sahile esaslı racon alıyorsunuz. Bir yandan komutanınız size sahile vardığınızda neler yapmanız gerektiğini anlatırken, bir yandan da sağınıza ve solunuza sakıt topları görüyorsunuz ancak bunu fazla önemsemiyorsunuz. Sahile yaklaştığınız anda silah sesleri başlıyor ve henüz aracın kapağı açılmadan yanınızda ve önünüzde bulunan askerler tekerlek teker ölmeye başlıyor. tez etmemiz gerektiğini anlıyor ve sadece hariç çıkıyoruz ancak tam o anda yanımıza sakıt bir top sebebiyle olduğumuz yere yığılıyoruz ve yerde yatarken etrafımızda olan biteni izliyoruz (gerçekten dramatik bir sahne yaratmış Infinity Ward). Tam öldüğümüzü düşündüğümüz anda ayrıksı bir er gelip bizi omzuna alıyor ve emniyetli bir bölgeye taşıyor. henüz sonra elimize aldığımız Sniper ile sakil makinelilerdeki düşmanları temizleyip, mafevk hak tırmanmaya başlıyoruz.
Yapımın atmosferine en mühim katkıyı sağlayan etkenlerden biri ise tabi ki sesler. Siz çatışmadayken fondan çok hafifte olsa, ara meyan müzik geliyor, yayımcı ki bunlarda insani gaza getirecek, cinsten olunca siz bile daha çarpıntılı daha zevkli oynuyorsunuz COD 2i. öğür arkadaşlarımız ve düşmanlarımızın sesleri de oldukça etkileyici olmuş. mücadele sırasında bulunduğunuz duruma göre bağırıp çağırabiliyor, bertik aldıklarında ise enikonu realist sesler çıkartabiliyorlar.
Multiplayer?
Call of Duty 2in en yavuz yanlarından biri bile Multiplayer, bu bölümünde 13 harita ve 5 Multiplayer mod bulunuyor. Bu modar; Search and Destroy, Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Headquarters. bütün bu modarı münavebeli denedim ve bence en iyisi Team Deatchmatch modu. esen bir şekilde organize olup tatlıca bir takım çalışması ortaya koyarsanız eminim siz de aşırı zevk alarak oynayacaksınız. öteki modarı da yabana atmamak mukteza tabi.
Detay
Oyundaki grafiklere temas etmek gerekirse, size Infinity Wardn yeniden iyi kazançlı bir aksiyon çıkardığını çekinmeden söyleyebilirim. Karakterlerin sebebiyle kaplamalarından duman da, dargın havada ağızlarından çıkan nefeslerine derece her madde koskocaman itina gösterilerek yapılmış. mekân tasarımlarına ise diyecek hiçbir sözüm yok, binaların dış kaplamaları yanı saf içersindeki objeler bile gayet bol tasarlanmış. Nedense binaların içerisine girince Half-Life 2 aklıma geldi, kendimi o atmosferin süresince buldum sanki. ancak bir nesneye kızdırma ettiğimde (şişe ve vazolar hariç) partikül efekti dışında bir reaksiyon alamamam beni üzdü. Call of Duty 2e de Source motorunun marifetlerini sahne olmak istiyor insan. Karakterlerin aldıklara hasara bakarak tepki vermeleri bile ayrı bir iyilik tabii ki. örneğin düşmanız boğazına isabet eden bir kurşun, sonunda sadece elerini boğazına koyup yere düşüyor. Vücudun özge bölgelerinde bile nüsha şekilde. Bu arada oyuna; istemim kâfi mi yetmez midiye kafanızı yormayın. asgari düzen özelliklerinde bile rahatça oynayabilirsiniz.
Peki ya Sonuç?
Aslında uzun uzun düşünmeye lazım yok. Call of Duty 2 sahi beklediğimize değdi. ister grafikler, gerek oynanabilirlik, gerekse yapay zeka bakımından az çok doygunluk edici bir künde olmuş fakat oyunda eksikliğini hissettiğimiz bir taraf var, o da fizik motoru. lüzumlu Half-life 2 gerekse F.E.A.R.a hikmet motorunun oynanabilirliğe ne kadar yardım ettiğini hepimiz gördük. COD 2e ise bu mey şişelerini kırmaktan öteye gidemiyor maalesef. Bu da bence oyunun yek eksisi. Efendim bundan sonra yazıyı sonlandırmak zorundayım çünkü COD 2 yazmakla bitmeyecek turfa oyunlardan biri. eğer COD ve COD: UO bayıla bayıla oynadıysanız, F.E.A.R. ve Quake 4 kadar oyunların sızı adamakıllı daralttığını (sistemlerinizi bile basıcı ki)düşünüyorsanız, Call of Duty 2i bayıla bayıla ve kötü makro kâm alarak oynayacaksınız buna emin olun.
SİSTEM GEREKSİNİMLERİ
İşletim Sistemi: Windows 2000/XP
İşlemci: Pentium 4 2.2 GHz
RAM: 512 MB
Ekran Kartı: 128MB (GeForce 4)
HDD: 4 GB
OYUN HİLELERİ
Ana menüden Game Options’ı seçin. Konsol seçeneğini aktif yapın. Ardından é tuşuna basıp konsol penceresini açın ve seta thereisacow 1337 komutunu girin. Hileler aktif olmuş bir şekilde oyuna girmek için spdevmap eldaba kodunu girin. Oyun içinde é basıp konsolu açın ve aşağıdaki komutları girebilirsiniz;
AGive All = Tüm Silahlar
Give Ammo = Cephane verir
God = Ölümsüzlük
No Clip = Hayalet Modu
No Target = Düşmanlar size ateş etmez
Jump_height <039> = 039 yerine istediğiniz bir değer verip daha çok zıplayabilirsiniz.
Call Of Duty 2 İndir Tek Parça Tek Link
0 yorum:
Yorum Gönder